Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2009

Απαξίωση του Λ.Σ και παραιτήσεις

Το Λ.Σ, όπως κατ’ επανάληψη έχει γραφεί, δεν οδηγείται στην διάλυση αλλά στην υποβάθμιση και την απαξίωση. Δυστυχώς κάποιοι, εκ φύσεως κοντόφθαλμοι, δεν αντιλήφθηκαν εγκαίρως τις διαστάσεις της επερχόμενης κρίσης και του προβλήματος από τις συνέπειες των πολλών λαθεμένων επιλογών. Ναύαρχοι, Υποναύαρχοι, Αρχιπλοίαρχοι, ως σαν να ήταν ο Ατλαντικός στόλος κατά το Β’ Παγκόσμιο, χωρίς αρμοδιότητες, ουσία, επιτελείο και στόχους. Βέβαια, συστήθηκαν θέσεις και τίτλοι που υιοθετήθηκαν από την ΕΛΑΣ (ο εκ της ΕΛΑΣ σύμβουλος κάτι θα γνωρίζει), αλλά εκεί έχουν επιτελείς με επιτελείο και όχι μια γραμματέα και έναν οδηγό.
Όμως κανείς ευαίσθητος Ναύαρχος, δεν φιλοτιμήθηκε να σηκώσει ανάστημα ή να υποβάλλει παραίτηση όταν ανέλαβε η νέα διακυβέρνηση με αντιπρόεδρο, ο οποίος είχε εξαπολύσει μύδρους εναντίον του Λ.Σ, των ναυάρχων και των στελεχών του, σε συνεδρίαση της Βουλής (Σεπτέμβριος 2008) ενώ δήθεν ικανοποιηθήκαμε όταν άλλοι σύντροφοι διέσωσαν την κατάσταση . Ακόμη ως ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΟΝΟΥ ΠΥΘΜΕΝΑ είχε χαρακτηρίσει το ΥΕΝ, του οποίου προανήγγειλε την διάλυση, όπως είχε δηλώσει στον Ρ/Σ Flash Και με την ευκαιρία υπενθυμίζουμε, ότι όλα τα κράτη ίδρυσαν ξεχωριστό υπουργείο για τον τομέα/ βιομηχανία/ δραστηριότητα, στα οποία κεντρικά είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και προσανατολισμό. Και εάν κάποιοι υποστηρίζουν ότι τα λέει χωρίς πάντα να τα εννοεί, τότε, δείχνοντας το πρόβλημα, εκείνοι κοιτούν το δάκτυλο. Οι σύνδεσμοι βοηθούν την μνήμη και τους επιλήσμονες. Αισιοδοξούμε πάντως για το μέλλον, όπως πολλοί πιστεύουν ότι η αναστάτωση θα κρατήσει για λίγο ακόμη χρόνο. Ανατρέχοντας στην ιστορία του ΥΕΝ & του Λ.Σ και με το σκεπτικό ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται, παρήγορο είναι ότι το γεγονός ότι, Την 1η Ιουνίου 1919, με το Ν.Δ της 07-5-1919 υπάγεται στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, η αυτοτέλεια του Λιμενικού Σώματος επέρχεται με τον Α.Ν 345 του 1936, με τον οποίο υπάγεται απ’ ευθείας στο νεοσυσταθέν Υφυπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το οποίο την 7-6-1944 με το Ν.Δ.3244/44 αναβαθμίστηκε σε Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας (Υ.Ε.Ν). Το 1971 συγχωνεύθηκε το Υ.Ε.Ν και υπήχθη στο Υπουργείο Ναυτιλίας Μεταφορών και Επικοινωνιών (Ν.953/1971) και Το 1973 έγινε η επανασύσταση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με την επαναφορά όλων των αρμοδιοτήτων του, και την καθιέρωση της ενιαίας λειτουργίας του με το Λιμενικό Σώμα. Απορία πάντως προκαλεί το γεγονός ότι το ΠΑΣΟΚ επί 20 χρόνια διακυβέρνησης, είχε αναρίθμητους Υπουργούς Ε.Ν , στελέχη που και σήμερα κατέχουν επιφανείς θέσεις στο Κυβερνών κόμμα. Ουδείς όμως βρέθηκε να ρωτήσει και να ακούσει τις απόψεις τους για την προσχεδιασμένη διάλυση/ συγχώνευση του ΥΕΝ; Του Υπουργείου της πλέον συναλλαγματοφόρου βιομηχανίας της χώρας? Τη σπουδαιότερο πυλώνα της ελληνικής οικονομίας? Ανεξάρτητα εάν θα έκαναν λιμενικοί ή άλλοι «ειδικού υπηρεσιακού καθεστώτος υπάλληλοι» την δουλειά. Εάν δε, δεν είχαν εμπιστοσύνη στις εισηγήσεις παλαιών στελεχών, δεν ανέμεναν τουλάχιστον να λειτουργήσει με την υφισταμένη δομή και αφού εξήγαγαν τα συμπεράσματα τους να προγραμμάτιζαν ποιες αλλαγές και δομές διοίκησης και λειτουργίας θα τροποποιούνταν εντός λογικού χρονοδιαγράμματος??? Αναμένουμε τα νεώτερα και ελπίζουμε όχι τα επαχθέστερα.
The sea falcon

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Η ιστορία θα δείξει αν θα πετύχει το... νέο ιστορικό εγχείρημα ή θα κλαίμε όλοι μαζί. Πολύ σύντομα μάλιστα.
Χ.Μ.