Τρίτη, 17 Ιανουαρίου 2012

Το χρονικό του «Τιτανικού της Τοσκάνης»

Ρεπορτάζ: Λογοθέτη Ελένη

Άνιση μάχη με τον χρόνο εξακολουθούν να δίνουν τα σωστικά συνεργεία στην Ιταλία, στο ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia, που τη νύχτα της περασμένης Παρασκευής χτύπησε σε ύφαλο και βυθίστηκε ανοιχτά της Νότιας Τοσκάνης.


Δύτες, ειδικές μονάδες διάσωσης,σπηλαιολόγοι και πυροσβέστες κάνουν υπεράνθρωπες 

προσπάθειες να εντοπίσουν νεκρούς ή ζωντανούς τους επιβάτες που εξακολουθούν να αγνοούνται. 

Μέχρι στιγμής, ο απολογισμός του ναυαγίου του «Τιτανικού της Τοσκάνης» -όπως χαρακτηρίζουν την τραγωδία του
Concordia τα ιταλικά ΜΜΕ- είναι 11 νεκροί και 24 αγνοούμενοι.

Ο Σέρτζιο Ορτέλι, δήμαρχος του νησιού Τζίλιο, στα ανοιχτά του οποίου βυθίστηκε τη νύχτα της Παρασκευής το κρουαζιερόπλοιο , δήλωσε ότι "οι ελπίδες να βρεθούν και άλλοι επιζώντες είναι, δυστυχώς, πλέον ελάχιστες". Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της πυροσβεστικής υπηρεσίας της Ιταλίας, Λούκα Κάρι, απέφυγε να πει πόσες πιθανότητες υπάρχουν να βρεθούν επιζώντες μέσα στο πλοίο αλλά οι διασώστες θεωρούν ότι όσο περνάνε οι ώρες, οι ελπίδες να βρεθούν ζωντανοί οι επιβάτες που αγνοούνται, εξανεμίζονται.

Εκπρόσωποι των πυροσβεστών και της ακτοφυλακής τονίζουν ότι λόγω του μπλακ άουτ που προκλήθηκε με την πρόσκρουση, οι ηλεκτρονικές κλειδαριές στις καμπίνες μπορεί να μπλόκαραν, εγκλωβίζοντας μέσα σε αυτές τους επιβάτες- και εκεί να υπάρχουν οι 16 αγνοούμενοι.
 

Την ώρα της πρόσκρουσης, τα μεγάφωνα έπαιζαν τον « Τιτανικό»

Δραματικές είναι οι μαρτυρίες των επιζώντων. Ανάμεσα σε όλες, σαν ειρωνεία της τύχης, η είδηση ότι την ώρα της μοιραίας σύγκρουσης, τα μεγάφωνα στις τραπεζαρίες του
Costa Concordia– όπου δειπνούσαν οι επιβάτες – έπαιζαν το τραγούδι «My heart will go on», από την ταινία Τιτανικός.

Τη σύγκρουση ακολούθησε η διακοπή ρεύματος και η κλίση του πλοίου, όπως ακριβώς και στην ταινία. Ο πανικός κατέλαβε τους επιβάτες που καταγγέλλουν ότι κανείς δεν τους ενημέρωσε εγκαίρως τι συμβαίνει. Αντίθετα, η πλοιοκτήτρια εταιρεία υποστηρίζει ότι το πλήρωμα του κρουαζιερόπλοιου ήταν άρτια εκπαιδευμένο για την περίπτωση ναυαγίου και το ότι το
Concordia διέθετε όλες τις αναγκαίες σωσίβιες λέμβους. 

Οι επιβάτες, όμως, συνεχίζουν να δηλώνουν ότι πολλές σωσίβιες λέμβοι δεν μπόρεσαν να χρησιμοποιηθούν, εξαιτίας της μεγάλης κλήσης του πλοίου και ότι στην αρχή έγινε λόγος για «περιορισμένης σημασίας τεχνική βλάβη».

Τα μέχρι τώρα στοιχεία, στο μεταξύ, επιβεβαιώνουν ότι ο συναγερμός σημάνθηκε μία ώρα μετά την πρόσκρουση του
Concordia σε ύφαλο, διότι ο κυβερνήτης - ο οποίος συνελήφθη - νόμιζε, προφανώς, ότι μπορούσε να ελέγξει την όλη κατάσταση. 

Δείτε το σοκαριστικό βίντεο-ντοκουμέντο τη στιγμή που οι έντρομοι επιβάτες εγκαταλείπουν το μισοβυθισμένο κρουαζιερόπλοιο σε κατάσταση πανικού.

Ο καπετάνιος εγκατέλειψε πρώτος το πλοίο

Ο κυβερνήτης του
Costa Concordia , Φραντσέσκο Σκετίνο, δεν αποδείχθηκε ένας σωστός καπετάνιος αφού εγκατέλειψε το πλοίο αρκετή ώρα πριν από την απομάκρυνση των τελευταίων επιβατών.

Ο εισαγγελέας του Γκροσέτο, αρμόδιος την έρευνα του ναυαγίου του κρουαζιερόπλοιου, διέταξε τη σύλληψη του Φραντσέσκο Σκετίνο και του υποπλοίαρχου Τσίρο Αμπρόσιο, με την κατηγορία των πολλαπλών ανθρωποκτονιών και της εγκατάλειψης του πλοίου.
 

Η εταιρεία
Costa Crociere, ιδιοκτήτης του Costa Concordia, παραδέχτηκε ότι ο καπετάνιος του πλοίου "έκανε λανθασμένες εκτιμήσεις" και "δεν ακολούθησε τις διαδικασίες" που προβλέπονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. 

Σύμφωνα με την «
Corriere della Serra», ο καπετάνιος του Concordia πέρασε πάρα πολύ κοντά από τις ακτές του νησιού Τζίλιο, θέλοντας να ευχαριστήσει τον προϊστάμενο των σερβιτόρων του πολυτελούς κρουαζιερόπλοιου, δείχνοντάς του από πολύ κοντά το νησί του. Ο ίδιος ο Σκετίνο υποστηρίζει ότι τόλμησε να πλησιάσει τόσο κοντά στην ακτή - μόλις 150 μέτρα - επειδή στους ναυτικούς του χάρτες δεν υπήρχε ύφαλος στο σημείο. Αντίθετα, το Ινστιτούτο του Πολεμικού Ναυτικού της Ιταλίας έδωσε στη δημοσιότητα τους χάρτες ναυσιπλοΐας της περιοχής που δείχνουν ότι οι ύφαλοι, στους οποίους προσέκρουσε το κρουαζιερόπλοιο Costa Concordia είναι με ευκρινή τρόπο χαρτογραφημένοι.

Στο μεταξύ, από τη φυλακή, ο κυβερνήτης διαμηνύει μέσω του δικηγόρου του ότι "είναι συντετριμμένος". Σύμφωνα με τον ιταλικό τύπο, κινδυνεύει να καταδικασθεί σε τουλάχιστον είκοσι χρόνια φυλάκιση.
 

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η περιοχή του ναυαγίου
 

Ο Ιταλός υπουργός Περιβάλλοντος Κοράντο Κλίνι ανακοίνωσε ότι θα κηρύξει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης την περιοχή όπου σημειώθηκε το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου
Concordia, ώστε να αποδεσμευθούν κρατικά κονδύλια για την αποφυγή μίας περιβαλλοντικής καταστροφής. 

Σύμφωνα με πηγές της ιταλικής ακτοφυλακής, οι ειδικοί που βρέθηκαν με ελικόπτερα πάνω από το σημείο του ναυαγίου του κρουαζιερόπλοιου
Concordia, παρατήρησαν ότι γύρω από το πλοίο, έχουν αρχίσει να δημιουργούνται κηλίδες πετρελαίου περιορισμένης έκτασης. 

Ο Κλίνι δήλωσε ότι από το κρουαζιερόλποιο έχουν αρχίσει να διαρρέουν υγρά, αλλά δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη αν πρόκειται για καύσιμα, ενώ πρόσθεσε ότι θα τοποθετηθούν προστατευτικά πετάσματα.
 

"Συνεχίζεται η παρακολούθηση, ώστε να λάβουμε τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή των περιβαλλοντικών κινδύνων", επεσήμανε ο Κλίνι.
 



Πηγή Real.gr