Πέμπτη, 1 Δεκεμβρίου 2011

«Απελευθερώνουμε πλήρως το καμποτάζ, απελευθερώνουμε πλήρως την κρουαζιέρα»


- Δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για το νέο πολυνομοσχέδιο για την ανάπτυξη του θαλάσσιου και αλιευτικού τουρισμού.


«Απελευθερώνουμε πλήρως το καμποτάζ, απελευθερώνουμε πλήρως την κρουαζιέρα» δήλωσε σήμερα στους δημοσιογράφους ο υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, δίνοντας στη δημοσιότητα το πολυνομοσχέδιο για τη νέα πολιτική στην κρουαζιέρα που συμπεριλαμβάνει τις σχετικές διατάξεις. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά «Μέχρι σήμερα, δυστυχώς, η Ελλάδα, ενώ αποτελεί τον πιο δημοφιλή προορισμό για όλους τους τουρίστες του κόσμου με τα κρουαζιερόπλοια, δυστυχώς δεν έχουμε καθόλου σχεδόν αφίξεις στο έδαφος. Το αποτέλεσμα είναι να χάνουμε χρήματα, να χάνουμε συνάλλαγμα, να διώχνουμε τουρίστες, εξαιτίας διατάξεων οι οποίες εμποδίζουν ουσιαστικά την απελευθέρωση της κρουαζιέρας».

Σύμφωνα με τον κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, με τις διατάξεις για την πλήρη άρση του καμποτάζ για την κρουαζιέρα που συμπεριλαμβάνονται στο ανανεωμένο, αναμορφωμένου και ενιαίο πολυνομοσχέδιο για την ανάπτυξη του θαλάσσιου και αλιευτικού τουρισμού «θα δημιουργηθούν στη χώρα μας υποδομές στα λιμάνια και στην ξηρά, στην ηπειρωτική Ελλάδα και στα νησιά, προκειμένου να εισπράξουμε το επόμενο χρονικό διάστημα αυτό που θέλουμε. Δηλαδή, ανάπτυξη του τουρισμού, περισσότερους επιβάτες, περισσότερους τουρίστες, περισσότερες δουλειές για τους εστιάτορες, τους ξενοδόχους, τους εμπόρους της χώρας που υποφέρουν αυτή τη στιγμ. Γενικότερα, ανοίγει μια νέα περίοδος για τον τουρισμό στη χώρα μας».

Όπως επισήμανε και ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Α. Γεωργιάδης, η ρύθμιση για την πλήρη άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα «έχει τη σύμφωνη γνώμη και του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, της ΝΔ, σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Σαμαρά, άρα λοιπόν είναι ένα θέμα το οποίο ενώνει το πολιτικό μας σύστημα στην προσπάθεια να επιτύχουμε αύξηση του αριθμού του home porting, αύξηση του αριθμού των ανθρώπων που επιλέγουν όσον αφορά την κρουαζιέρα την Ελλάδα ως χώρα αφετηρίας».

Επίσης, όπως επισήμανε ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, «το νομοσχέδιο αυτό περιλαμβάνει διατάξεις για τον θαλάσσιο τουρισμό και τον αλιευτικό τουρισμό, ζητήματα τα οποία έχουν να κάνουν με τη σύγχρονη τουριστική πολιτική της χώρας, αλλά ταυτόχρονα και με τη σύγχρονη πολιτική για την ανάπτυξη της χώρας».

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για τα μέτρα που λαμβάνονται για την ενίσχυση της Ελληνικής σημαίας, ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης τόνισε: «Εργαζόμαστε συστηματικά σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, με όλους τους συναρμόδιους φορείς προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο κινήτρων έτσι ώστε όχι απλά να ενισχύσουμε τη σημαία στον Ελληνικό και στον παγκόσμιο στόλο, μιας και είμαστε πολύ μεγάλη δύναμη – είναι κρίμα να μη φέρουν την Ελληνική σημαία ελληνόκτητα πλοία- αλλά ταυτόχρονα εργαζόμαστε για να δημιουργήσουμε προστιθέμενη αξία της Ελληνικής ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία. Η προστιθέμενη αξία σήμερα είναι πολύ χαμηλή. Υπάρχουν μεγάλα περιθώρια. Είναι ευθύνη της πολιτικής να δημιουργήσει ένα πλαίσιο κινήτρων προκειμένου να αυξηθούν τα έσοδα συνολικά της ελληνικής ναυτιλίας στην πατρίδα μας και στην ελληνική οικονομία».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο των δηλώσεων:

Μ. Χρυσοχοϊδης: Καταθέτουμε στη Βουλή ένα μεγάλο νομοσχέδιο που προετοιμάσαμε εδώ, στον τομέα της Ναυτιλίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, που αναφέρεται σε μια σειρά από ζητήματα που έχουν να κάνουν με την οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

Η πρώτη και σημαντική διάταξη που φέρνουμε αφορά στην πλήρη άρση του καμποτάζ. Μέχρι σήμερα, δυστυχώς, η Ελλάδα, ενώ αποτελεί τον πιο δημοφιλή προορισμό για όλους τους τουρίστες του κόσμου με τα κρουαζιερόπλοια, δυστυχώς δεν έχουμε καθόλου σχεδόν αφίξεις στο έδαφος. Το αποτέλεσμα είναι να χάνουμε χρήματα, να χάνουμε συνάλλαγμα, να διώχνουμε τουρίστες, εξαιτίας διατάξεων οι οποίες εμποδίζουν ουσιαστικά την απελευθέρωση της κρουαζιέρας.

Απελευθερώνουμε λοιπόν πλήρως το καμποτάζ, απελευθερώνουμε πλήρως την κρουαζιέρα. Θα δημιουργηθούν στη χώρα μας υποδομές στα λιμάνια και στην ξηρά, στην ηπειρωτική Ελλάδα και στα νησιά, προκειμένου να εισπράξουμε το επόμενο χρονικό διάστημα αυτό που θέλουμε. Δηλαδή, ανάπτυξη του τουρισμού, περισσότερους επιβάτες, περισσότερους τουρίστες, περισσότερες δουλειές για τους εστιάτορες, τους ξενοδόχους, τους εμπόρους της χώρας που υποφέρουν αυτή τη στιγμή. Γενικότερα, ανοίγει μια νέα περίοδος για τον τουρισμό στη χώρα μας.

Επίσης, το νομοσχέδιο αυτό περιλαμβάνει διατάξεις για τον θαλάσσιο τουρισμό και τον αλιευτικό τουρισμό, ζητήματα τα οποία έχουν να κάνουν με τη σύγχρονη τουριστική πολιτική της χώρας, αλλά ταυτόχρονα και με τη σύγχρονη πολιτική για την ανάπτυξη της χώρας, για τα οποία θα σας πει δυο λόγια ο κ. Γεωργιάδης.

Α. Γεωργιάδης: Την επόμενη εβδομάδα, καλώς εχόντων των πραγμάτων, έρχεται στη Βουλή, όπως είπε ο κ. υπουργός, το νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό που συμπεριλαμβάνει την πλήρη άρση του καμποτάζ, ένα θέμα το οποίο όπως ξέρετε απασχολεί την ελληνική τουριστική βιομηχανία.

Έχει τη σύμφωνη γνώμη και του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, της ΝΔ, σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Σαμαρά, άρα λοιπόν είναι ένα θέμα το οποίο ενώνει το πολιτικό μας σύστημα στην προσπάθεια να επιτύχουμε αύξηση του αριθμού του home porting, αύξηση του αριθμού των ανθρώπων που επιλέγουν όσον αφορά την κρουαζιέρα την Ελλάδα ως χώρα αφετηρίας. Πρέπει να σας πω ότι όλες οι σχετικές μελέτες και οι επαφές που έχουμε ήδη κάνει με τους επιφανείς εκπροσώπους της κρουαζιέρας, έχουν εκπληκτικές προσδοκίες για τους επόμενους μήνες, τα επόμενα χρόνια από αυτό το μέτρο.

Όλη η ομάδα του υπουργείου και φυσικά πριν έρθω εγώ, αλλά και αφού ήρθα εγώ εδώ με τον κ. υπουργό, έχουν επιμεληθεί ένα νομοσχέδιο σε πολύ μεγάλες λεπτομέρειες, ώστε να μπορέσει η χώρα να αποκτήσει τα αναγκαία εργαλεία που θα έπρεπε να έχει εδώ και χρόνια για να μπει η Ελλάδα στη νέα περίοδο ανάπτυξης που τόσο έχει ανάγκη ο τόπος.

Δημοσιογράφος: Καμποτάζ μιλάμε στην κρουαζιέρα, δεν μιλάμε στην ακτοπλοΐα

Μ. Χρυσοχοϊδης: Αναφερόμαστε πλήρως στην κρουαζιέρα.

Δημοσιογράφος: Ακτοπλοΐα ;

Μ. Χρυσοχοϊδης: Δεν θίγονται θέματα ακτοπλοΐας

Δημοσιογράφος: Μέτρα για την ενίσχυση της Ελληνικής σημαίας θα υπάρξουν σε αυτό το νομοσχέδιο;

Μ. Χρυσοχοϊδης: Εργαζόμαστε συστηματικά σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, με όλους τους συναρμόδιους φορείς προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο κινήτρων έτσι ώστε όχι απλά να ενισχύσουμε τη σημαία στον Ελληνικό και στον παγκόσμιο στόλο, μιας και είμαστε πολύ μεγάλη δύναμη – είναι κρίμα να μη φέρουν την Ελληνική σημαία ελληνόκτητα πλοία- αλλά ταυτόχρονα εργαζόμαστε για να δημιουργήσουμε προστιθέμενη αξία της Ελληνικής ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία. Η προστιθέμενη αξία σήμερα είναι πολύ χαμηλή. Υπάρχουν μεγάλα περιθώρια. Είναι ευθύνη της πολιτικής να δημιουργήσει ένα πλαίσιο κινήτρων προκειμένου να αυξηθούν τα έσοδα συνολικά της ελληνικής ναυτιλίας στην πατρίδα μας και στην ελληνική οικονομία.

Δημοσιογράφος: Πάντως κ. υπουργέ η Ένωση Εφοπλιστών είναι δυσαρεστημένη από το σχέδιο νόμου για την καταπολέμηση της πειρατείας

Μ. Χρυσοχοϊδης: Όταν θα είμαστε έτοιμοι θα σας ενημερώσουμε και για αυτό το θέμα.


1 σχόλιο:

Chrisgio είπε...

Καιρός ήταν!
Καλησπέρα σου!