Μεγάλα προβλήματα δημιούργησε η απόσυρση των πιστοποιητικών του Ρωσικού Νηογνώμονα |
Σε αναζήτηση λύσεων συνεχίζει να βρίσκεται το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με τα πιστοποιητικά του Ρωσικού Νηογνώμονα.
Ο ακριβής αριθμός των πλοίων που είναι εφοδιασμένα με πιστοποιητικά κλάσης τα οποία όμως δεν αναγνωρίζει ο Ρωσικός Νηογνώμονας δεν έχει προσδιορισθεί, (υπολογίζονται περισσότερα από 60) χθες έφτασαν επισήμως τα 34, η επίλυση του προβλήματος φαίνεται ότι καθυστερεί.
Ο ακριβής αριθμός των πλοίων που είναι εφοδιασμένα με πιστοποιητικά κλάσης τα οποία όμως δεν αναγνωρίζει ο Ρωσικός Νηογνώμονας δεν έχει προσδιορισθεί, (υπολογίζονται περισσότερα από 60) χθες έφτασαν επισήμως τα 34, η επίλυση του προβλήματος φαίνεται ότι καθυστερεί.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι από τον Ρωσικό Νηογνώμονα σχεδιάζουν να επισκεφτούν την Ελλάδα την ερχόμενη εβδομάδα, προκειμένου να καταθέσουν στοιχεία για τα πιστοποιητικά που δεν αναγνωρίζουν, αλλά και να ξεκινήσουν από την αρχή τις διαδικασίες ένταξης των πλοίων στην κλάση του.
Από την άλλη πλευρά το υπουργείο προσπαθεί να συμφωνήσει με άλλους νηογνώμονες ώστε να ξεκινήσει άμεσα ο έλεγχος των πλοίων τα οποία έχουν μείνει χωρίς έγκυρα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας. Αλλά και σε αυτή την περίπτωση το πρόγραμμα επαναξιολόγησης των πλοίων δεν πρόκειται να ξεκινήσει πριν από την επόμενη εβδομάδα. Ταυτόχρονα το ΥΠΑΑΝ έχει έρθει σε επαφή με Ελληνες ναυπηγούς, ώστε αν χρειαστεί να συμβάλουν και αυτοί στον αγώνα δρόμου που θα γίνει, προκειμένου να πιστοποιηθούν ξανά τα πλοία που αντιμετωπίζουν πρόβλημα.
Μέχρι τότε τα προβλήματα θα παραμένουν στη διασύνδεση και τροφοδοσία των νησιών. Με έγγραφο του Κλάδου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων διετάχθη η μη δυνατότητα εκτέλεσης συνέχισης πλόων δρομολογιακών πλοίων και κυρίως γραμμών δημόσιας υπηρεσίας (αγόνων) που είχε σαν αποτέλεσμα νησιά όπως Οινούσσες, Ψαρά, Αγ. Ευστράτιος, Μεγανήσι, Γαύδος κ.λπ. να μείνουν χωρίς συγκοινωνία.
Ταυτόχρονα πολλοί είναι οι επιχειρηματίες με ημερόπλοια που έχουν δεχθεί αγωγές από τουριστικές επιχειρήσεις του εξωτερικού, αφού αδυνατούν να ανταποκριθούν στις συμφωνίες που είχαν υπογράψει.
«Αιχμές» από τη Ν.Δ.
Όπως σημειώνει ο βουλευτής της Ν.Δ. Γιάννης Πλακιωτάκης: «Φθάσαμε στο σημείο οι πολίτες να κάνουν κατάληψη σε πλοίο, όπως έγινε στα Σφακιά, άλλοι να μετακινούνται με βάρκες και να ακυρώνονται καθημερινά χιλιάδες κρατήσεις».
«Η Νέα Δημοκρατία εδώ και μήνες, προειδοποιούσε ότι έπρεπε να βρεθεί λύση για τον Ελληνικό Νηογνώμονα. Ο Αντώνης Σαμαράς, από την πρώτη ημέρα, τονίζει ότι η κατάργηση των υπουργείων Τουρισμού και Εμπορικής Ναυτιλίας είναι απαράδεκτη πολιτική ενέργεια, που πλήττει ευθέως τη χώρα», επεσήμανε ο κ. Πλακιωτάκης.
Πρόταση της ΕΕΝ
Και ενώ στο ΥΠΑΑΝ διερευνούν τις δυνατότητες αντίδρασης που έχουν η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας κατέθεσε χθες συγκεκριμένη πρόταση ώστε να δοθεί άμεσα τέλος στο πρόβλημα. Με επιστολή της προς τον υπουργό, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη προτείνει να δοθεί παράταση ισχύος των πιστοποιητικών για ένα μήνα σύμφωνα της παραγράφου 7.6.1. του άρθρου πρώτου της αριθ. 4113.289/01/2011 (ΦΕΚ 504/Β/1-4-2011).
Επίσης προτείνει να καταργηθεί η αναγκαιότητα τα πλοία μέχρι 1.500 κόρων να εγγράφονται στην κλάση κάποιου νηογνώμονα, όπως ίσχυε μέχρι το 2003. Όπως σημειώνει η ΕΕΝ ζήτημα είναι να επαναφερθεί άμεσα η ισχύς του άρθρου 11 του ΠΔ 32/1997 (ΦΕΚ 35 Α/14-3-97) τροποποιουμένου του ΠΔ 345/2003 αναλόγως. Μέχρι τη δημοσίευση των ανωτέρω τροποποιήσεων της προτάσεως η Ένωση τονίζει ότι θα πρέπει με σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΑΝ να προβλεφθεί η άμεση επανεκκίνηση των εν λόγω πλοίων.
Ανησυχία επιβατών
Εν τω μεταξύ χθες ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Επιβατών Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, αφού εκφράζει την ανησυχία του για τις εξελίξεις, θέτει και πάλι ζήτημα ανασύστασης του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, αφού το μοίρασμα των αρμοδιοτήτων του και των υπηρεσιών του σε άλλα υπουργεία δημιουργούν προβλήματα που βλάπτουν τις μοναδικές βαριές βιομηχανίες της χώρας μας τη ναυτιλία και τον τουρισμό.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου