Πέμπτη, 28 Ιουνίου 2012

Απάντηση στον κ. Κώστα Βαξεβάνη, για το άρθρο του: "Ο μύθος της συνεισφοράς της Ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία."


Αγαπητέ κε. Βαξεβάνη,

Ο λαός μας ειναι γεγονός οτι είναι αυτοκαταστροφικός. Αυτό ειναι ίσως και ενα από τα αίτια της σημερινής μας κατάντιας.
 Στα πλαίσια της αυτοκαταστροφής, έχουμε βαλθεί τώρα να καταστρέψουμε το μοναδικό πλέον κομματι της εθνικής μας οικονομίας το οποιο ακόμη ακμαζει: τη ναυτιλία.

Τα κόμματα της αριστεράς, με κυριότερο εκφραστή το Σύριζα και τους δημοσιογράφους που τον υποστηρίζουν (μες στους οποίους, λυπάμαι που θα το πω, αλλά μάλλον συγκαταλεγεσθε) προσπαθούν να με κάθε τρόπο να διαλύσουν και αυτό το οικοδόμημα, καθώς ειναι βέβαιον οτι οι ακραίες ιδεολογίες τρέφονται από τη φτώχεια και τη δυστυχία.
 Θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι δύο πράγματα μπορεί να εξηγούν το προφανές μίσος σας προς τη ναυτιλία μας: είτε η πολιτική σκοπιμότητα, είτε η ασχετοσύνη, γιατί δε μπορεί ένας άνθρωπος που γνωρίζει έστω και λίγο τη λειτουργία της ναυτιλίας να γράφει τέτοια πράγματα.
 Το ευτυχές είναι ότι η πλειοψηφία του κόσμου διαφωνεί με αυτά που λέτε, και ένα μικρό δείγμα αυτού μπορείτε να το διαπιστώσετε από τα σχόλια που έχουν αναρτήσει οι αναγνώστες στο άρθρο σας, κανένα από τα οποία δε συμφωνεί με τα λεγόμενά σας.
 Στην περίπτωση που δε γνωρίζετε από ναυτιλία (γιατί ακόμα και τα στοιχεία που παραθέτετε δεν αντιλαμβάνομαι απο ΠΟΥ μπορεί να τα έχετε αντλήσει -το σίγουρο είναι οτι δεν πρόκεται για το αποτέλεσμα μιας ενδελεχούς και σοβαρής έρευνας), επιτρέψτε μου να σας εξηγήσω ορισμένα απλά πράγματα:



Καταρχήν ξεκινώ από το ΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ η ναυτιλία στη χωρα. Η ναυτιλια, απασχολεί ενα μεγάλο αριθμό εργαζομένων. Περι τους 250.000. Οχι, αυτοί οι 250.000 δεν απασχολούνται μόνο στις εταιρίες διαχείρισης πλοίων (τις λεγόμενες ναυτιλιακές) αλλά και σε ενα ΤΕΡΑΣΤΙΟ δίκτυο επιχειρήσεων που έχουν στηθεί γύρω από αυτές: ναυλομεσίτες, ναυτιλιακοί πράκτορες, προμηθευτές πλοίων, δικηγορικά γραφεία, τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρίες κ.α. Με άλλα λόγια η ναυτιλία ΔΙΝΕΙ ΔΟΥΛΕΙΕΣ σε 250.000 συμπατριώτες μας! Αυτό πολύ απλά σημαίνει ότι ο υπάλληλος της ναυτιλιακής εταιρίας, το μισθό που παίρνει (και ο οποιος προέρχεται από προϊόν εξαγωγής) θα ξοδευτεί στην Ελλάδα: στο εστιατόριο, στο λιανικό εμπόριο, στην οικοδομή, στο βενζινάδικο. Κατά συνέπεια, η καταναλωτική συμπεριφορά του στελέχους της ναυτιλίας, θα επιφέρει φορολογικά έσοδα στο κράτος. Επιπλέον, για την απασχόληση του υπαλλήλου η ναυτιλιακή εταιρία πληρώνει ασφαλιστικές εισφορές στο κράτος καθώς και φόρο στο εισόδημά του (τώρα, πως εσείς τεκμαίρετε ότι ο υπάλληλος της ναυτιλιακής ειναι "αφορολόγητος" ειναι ενα μυστήριο -η παραπληροφόρηση που ανέφερα παραπάνω). Να σημειωθεί ότι τα στελέχη της ναυτιλίας, ειναι κατά κανόνα πολύ πιο καλά αμοιβόμενα από τα στελέχη αντιστοίχων θέσεων στις "στεριανές" επιχειρήσεις, και άρα αποτελούν ενα αρκετά δραστήριο καταναλωτικά κομμάτι του πληθυσμού και άρα, φορολογικά, συνεισφέρουν περισσότερο από τον μέσο εργαζόμενο.

Επιπλέον, πολλά από τα κέρδη της ναυτιλίας, επενδύονται στην Ελλάδα, είτε καταναλωτικά από τους ίδιους τους εφοπλιστές (με απλά λόγια, ο εφοπλιστής κε. Βαξεβάνη που θα χτίσει τη βιλλα του στη Βουλιαγμένη, θα δώσει δουλειά στον εργολάβο, το σοβατζή, τον εργάτη κλπ κλπ αλλα και, μετέπειτα, στον κηπουρό, τον σωφέρ, τη φιλιππινέζα -ξέρω, τα ακούτε αυτά και ξερνάτε, αλλά ειναι γεγονός οτι κάποιοι συμπολίτες σας έχουν δουλειές ακριβώς επειδή υπάρχει ο εφοπλιστής) είτε επενδυτικά: χαρακτηριστικό παράδειγμα το project του Costa Navarino, του εφοπλιστή Κωνσταντακοπουλου, αλλά και αρκετά άλλα. Αλοίμονο, ποιος ξέρει ΠΟΣΕΣ άλλες επενδύσεις θα μπορούσαν να ειχαν γίνει, εαν το κράτος μας ήταν λίγο πιο φιλικό προς τον επιχειρηματία, και δεν του έβγαζε τον καρκίνο με τα γραφειοκρατικά εμποδια. Σε ότι αφορά τα ακίνητα των εφοπλιστών (γυρνάω λίγο πίσω) μάθετε ότι αυτά φορολογούνται ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΑΤΑ, καθώς ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ μια ναυτιλιακή εταιρία να έχει στην κατοχή της ακίνητα ή σκάφη ή οτιδήποτε περιουσιακά στοιχεία, αλλιώς παύει να θεωρείται εταιρία του ν. 89/67 (πάλι λοιπόν στο άθρο σας είπατε μια τρομερή ανακρίβεια).


Εδώ ας κάνω μια παρένθεση να μιλήσω για αυτές τις "χαμένες επενδύσεις", με κυριότερο παράδειγμα τα ναυπηγεία, τη μοναδική βαριά βιομηχανία που ειχε ποτέ αυτή η χώρα και την οποια φρόντισε να κλείσει το ΚΚΕ και η πολιτοφυλακή του, το ΠΑΜΕ. Μια βιομηχανία η οποια ήκμαζε στη χώρα μας, με εργαζόμενους με παχυλές πραγματικά αμοιβές, και με εναν εφοπλισμό ο οποίος ΗΘΕΛΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ να υποστηρίξει (άλλωστε τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά από τον Νιαρχο ιδρύθηκαν). Όμως, οι συχνές απεργίες, με το τεράστιο κόστος τους, εδιωξαν τον εφοπλιστή παρά τη θέλησή του με αποτέλεσμα οι πρώην εργαζόμενοι στο Πέραμα, με τα 300 ευρω μεροκάματο να είναι είτε άνεργοι, είτε να αναγκαζονται να δουλεύουν στα ναυπηγεία της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Τουρκίας -θύματα των ίδιων των ΑΝΑΙΤΙΩΝ απεργιών τους.

ΑΥΤΗ κε Βαξεβάνη μου ειναι η προσφορά της Ναυτιλίας και αποτιμάται σε ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ευρώ και οχι τα λίγα εκατομμύρια που εισπράττει το κράτος από τον συμβολικό φόρο στα πλοία, οπως ισχυρίζεστε. ΕΣΕΙΣ είστε αυτός που επιλέγετε να δείτε τον κολυμβητή και όχι το πλοίο.

Αναφέρατε οτι από το συνάλλαγμα που φέρνει η ναυτιλία, το 45% επιστρέφει με διάφορες δικαιολογίες στο εξωτερικο. Καταρχήν δεν καταλαβαίνω απο που βρήκατε ενα τέτοιο στατιστικό. Υποθέτω ότι το υποθέσατε. Αλλωστε, για ποιο λόγο να έλθει στη χώρα αυτό το συνάλλαγμα εξ αρχής, εαν προκειται μετέπειτα να ξαναφύγει στο εξωτερικό...? Οχι. Τα ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ συναλλάγματος που μπαίνουν στη χώρα από τη ναυτιλία μένουν στην πλειονότητά τους στη χώρα μας (μόνη εξαίρεση ίσως η φυγή των κεφαλαίων των τελευταίων μηνών λόγω αβεβαιότητος, αλλα παλι, πιθανόν το ίδιο να κάνατε κι εσείς ο ίδιος με τις οικονομίες σας, οχι μόνο οι κακοι εφοπλιστές).

Εν συνεχεία, θα ήθελα να επισημάνω ότι σταθηκατε στο φόρο επί του τοννάζ (τα 3000 ευρώ ετησίως, λιγότερα "απ¨οτι πληρώνει ενα περίπτερο").

ΕΑΝ γνωρίζατε τη ναυτιλία, θα έπρεπε να ξέρετε οτι ειναι ΑΛΛΟ πράγμα ο φόρος επί των κερδών του πλοίου, για τον οποιο υπάρχει απαλλαγή, και άλλο το επονομαζόμενο tonnage tax, το οποιο το επιβάλλει η κάθε σημαία στα πλοία της. ΜΕσα στο μυαλό σας φυσικά τα συγχέετε, πράγμα που ειναι λάθος. Το tonnage tax, ειναι ενας καθαρά συμβολικός φόρος και αυτό γιατι υπαρχει μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ "σημαιών". Βλέπετε, καποτε η Ελλάδα ειχε υπερβολικά μεγάλο tonnage tax με αποτέλεσμα τα υπό Ελληνική σημαία πλοία να φθίνουν, προς όφελος σημαιών όπως η Κύπρος, η Μάλτα, ο Παναμάς, οι Μπαχάμες, κλπ κλπ. ΚΑΝΕΝΑΣ επιχειρηματίας στα λογικά του δε θα επέλεγε να πληρώνει πχ 100.000 ευρώ το χρόνο σε tonnage tax για να εχει το πλοίο του υπό Ελληνική σημαία, οταν μπορεί να πληρώνει 3000 στην Κύπρο, για να το έχει υπό Κυπριακή. Αυτό κ. Βαξεβάνη λέγεται ελευθερος ανταγωνισμός και ο ίδιος εαν είσασταν επιχειρηματίας, αυτο θα κάνατε!

Σε ότι αφορά το αφορολόγητο των κερδών: ΦΥΣΙΚΑ και τα κέρδη από τη ναυτιλιακή δραστηριότητα ειναι αφορολόγητα. Ετσι ειναι σε ολο τον κόσμο! Το εισόδημα ενός πλοίου δε γεννάται στην Ελλάδα, αλλα στα διεθνή υδατα κι ετσι δε ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ η Ελλάδα να τα φορολογήσει. Η δε διαχείρηση των πλοιων, μπορεί να γίνει απο οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη οπου υπάρχει μια τηλεφωνική γραμμή και μια σύνδεση ιντερνετ. Το γεγονός ότι οι εφοπλιστές έχουν ΕΠΙΛΕΞΕΙ (προσέξτε: επιλέξει) τη χώρα μας για να διαχειρίζονται τα πλοία τους -με τα οικονομικά ωφέλη που προανέφερα- ειναι καθαρά επειδή εχουν γεννηθεί εδώ και τους αρέσει να ζουν εδώ. Καιροφυλαχτούν όμως πολλές πατρίδες οι οποιες ΠΑΡΑΚΑΛΑΝΕ να εκδιωχθούν οι εφοπλιστές από την Ελλάδα -μέσω ενός βλακώδους και πρωτοφανούς για τα διεθνή δεδομένα συστήματος φορολόγησης το οποίο εσεις προτείνετε- τάζοντας τους γή και ύδωρ! Προφανώς, αυτες οι χώρες κάτι θα ξερουν παραπάνω, αγαπητέ κε. Βαξεβάνη! Προσφατα ειχα βρεθεί σε παρουσίαση που έκανε η πολη του Λονδίνου στα πλαίσια της έκθεσης των Ποσειδωνίων 2012, και στην οποια οι Αγγλοι εστιαζαν στο γεγονός οτι η Μ. Βρετανία θα συνεχίσει να παρέχει ενα σταθερό αφορολόγητο καθεστώς στους εφοπλιστές, σε αντίθεση με τη χώρα μας στην οποια το αφορολογητο στατους τους δεν ειναι καθόλου βέβαιον. Ανάλογες παρουσιάσεις έχουν κάνει και η Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ. Πιθανόν οι Αγγλοι και οι Σιγκαπουριάνοι (των οποίων η οικονομία δε βρίσκεται στα ίδια χάλια με τα δικά μας) να είναι αφελείς και θύματα -εγώ προσωπικά πιστεύω ότι δεν είναι, απλά εχουν αντιληφθεί το προφανές, σε αντίθεση με εσάς.

Κε. Βαξεβάνη,
για να μη σας κουράζω άλλο, θα ήθελα να τελειώσω λέγοντας οτι σας ΠΡΟΚΑΛΩ να απαντήσετε στα παραπάνω σχόλια τα δικά μου και των προλαλήσαντων που σχολίασαν το άρθρο σας. Πολύ αμφιβάλλω εαν θα το πράξετε γιατι πιστεύω ότι τα επιχειρήματά ειναι απλως ανύπαρκτα. Τέλος, να σας δώσω εαν μου επιτρέπετε μια συμβουλή: μην εύχεστε να φορολογηθεί (και άρα να φύγει από τη χώρα εν τω μέσω μιας νυκτός) η ναυτιλία. Τις επιπτώσεις θα τις βιώσει ο εθνικός μας προϋπολογισμός ανεπανόρθωτα, καθώς η Ναυτιλία μας συνεισφέρει το 7% σε αυτόν, οσο δηλαδή μας στοιχίζουν η Εθνική μας άμυνα και η παιδεία μαζί!

Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας και αναμένω (χωρίς πολλές ελπίδες) τα σχόλιά σας.

(από σχόλιο μου σε άλλο blog)
Γιάννης Σ.

1 σχόλιο:

Ptolemy Soter είπε...

Δηλαδή και ο κάθε άλλος βιομήχανος που προσλαμβάνει προσωπικό και χτίζει βίλλες θα πρέπει να είναι αφορολόγητος;

Ο πατριωτισμός μπορεί να μετρηθεί με τις συνεισφορές στα ταμεία της Πατρίδος εάν θυμάστε από τις αρχαίες δημοκρατίες !

Το ότι κοιτούν τη τσέπη τους λόγω ανταγωνισμού δε σημαίνει και κάτι για τη πατρίδα και ότι θα πρέπει και να τους λειτουργούμε Υπουργείο με χιλιάδες υπαλλήλους που θα τους πληρώνουν ποιανού φόροι ; των απαλλαγμένων από αυτούς εφοπλιστών ; Ή θα πρέπει να περιμένουμε να χτίσουν σπίτια και βίλλες για να πληρώσουν φόρο για τους υπαλλήλους των πολεοδομιών αλλά και του υπουργείου φοροαπαλλαγμένων ;

Κάποτε η λογική χρήση των εξόδων θα πρέπει να συνάδει με την λογική των εσόδων. Οι τονοφορολόγηση δε φτάνει ούτε για τα τηλεφωνικά έξοδα των προξενείων για ναυτιλιακές συνδιαλλαγές.

Οι ναυτικοί των ελληνόκτητων καραβιών μειώθηκαν στο 20% μέσα στα τελευταία 5 χρόνια (Εθνική Τράπεζα). Που είδατε τους εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες ναυτικούς; Με τι στατιστικές (έτος) μιλάτε; Η Ελληνική επικράτεια έχει ανάγκη από θαλάσσιες μεταφορές και δεν έχει ανάγκη από φοροαπαλλαγμένες ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Μάλλον ξένες ναυτιλιακές επιχειρήσεις θα πλήρωναν κανονικούς φόρους κερδών για να έχουν μερίδιο στις Ελληνικές θάλασσες.

Οι μεγάλοι ευεργέτες που φαντάζεστε , τρέχουν μακρυά από Νέα Υόρκη και Λονδίνο γιατί πολύ απλά τα βάρη που επωμίζανε στις παραπάνω χώρες/πόλεις στο τέλος ζήτησαν να καλυπτούν από ολική φορολόγηση τους. Έτσι και σκέφτονται τώρα για Σινγκαπούρη ή Ντουμπάι.

Ποιος πατριωτισμός μετριέται με εκβιασμούς κατά της πατρίδος;

Ουδείς αναντικατάστατος , εάν με εννοείτε !!!