Δυστυχώς, πάλι δικαιωθήκαμε με την παρέμβασή μας εδώ
Ιταλία και
Ελλάδα, απέκτησαν τεχνοκράτη πρωθυπουργό, ωστόσο οι διαφορές είναι μεγάλες. Την
ώρα που οι Ιταλοί ελπίζουν στον Μόντι, ο δρόμος του Παπαδήμου μοιάζει
ναρκοθετημένος εκ των έσω. Διαβαστε
γιατί.
Μάνος
Χωριανόπουλος
Βίοι παράλληλοι
για Ιταλία και Ελλάδα με Μόντι και Παπαδήμο να παρουσιάζονται ως οι
σωτήρες-τεχνοκράτες που θα δώσουν λύση στο οικονομικό αδιέξοδο με τους πολίτες
να μεν έχουν πια εμπιστοσύνη στο πολιτικό σύστημα.
Και όμως, οι
διαφορές είναι μεγάλες και δείχνουν να προδικάζουν και το αποτέλεσμα των δύο
προσπαθειών που ξεκινούν.
Το πώς φτάσαμε
στη συγκρότηση κυβέρνησης συνεργασίας στην Ελλάδα, είναι γνωστό. Τα παζάρια, οι φήμες, η καθυστέρηση και οι
συγκρούσεις την ώρα της κρίσης απέδειξαν ότι ακόμα και η καταστροφή της χώρας,
μπορεί να αποτελέσει πεδίο κομματικής σπέκουλας.
ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και
ΛΑΟΣ συμφώνησαν στο παρά πέντε, με τον Αντώνη Σαμαρά να επαναλαμβάνει όπου
σταθεί και όπου βρεθεί ότι στηρίζει την κυβέρνηση, που σχηματίστηκε για να
εφαρμόσει σκληρά μέτρα, διαφωνώντας με τα μέτρα αυτά.
Αντίθετα, στην
Ιταλία, την επομένη της παραίτησης Μπερλουσκόνι, υπήρξε συμφωνία για στήριξη του Μόντι, την επόμενη μέρα
χωρίς κομματικά παιχνίδα σε βάρος της χώρας.
Πλήθος
υπουργών, εγγύηση αναποτελεσματικότητας
Ωστόσο η
μεγαλύτερη απόδειξη ότι η προσπάθεια του Λουκά Παπαδήμου είναι ναρκοθετημένη,
είναι ο αριθμός των μελών της νέας κυβέρνησης.
Η σύγκριση με την
Ιταλία είναι πικρή. Η γειτονική χώρα των 58.000.000 και των αρκετών και
σημαντικών βιομηχανιών, χρειάζεται σύμφωνα με τον Μόντι μια μικρή κυβέρνηση
περίπου 15 τεχνοκρατών, που θα αναλάβουν να "τρέξουν" τη λειτουργία
της χώρας το επόμενο διάστημα.
Στην Ελλάδα, λόγω
των πιέσεων των κομμάτων και της προσπάθειας να τηρηθούν οι ισορροπίες, ο
Λουκάς Παπαδήμος, ο οποίος επιθυμούσε ένα μικρό και ευέλικτο σχήμα, τελικά
έφτιαξε κυβέρνηση με 48 μέλη, έξι περισσότερα από την κυβέρνηση Παπανδρέου.
Η Ελλάδα έχει δύο
αντιπρόεδρους, περίπου δύο αναπληρωτές υπουργούς και υφυπουργούς ανά υπουργείο,
την ώρα που ο Μόντι ανενόχλητος ετοιμάζεται να σχηματίσει κυβέρνηση με όσους
λιγότερους γίνεται.
Ακόμα και αν
υπολογίσουμε ότι στην Ελλάδα κάποια υπουργεία πρέπει να είναι ενισχυμένα, όπως
αυτό του Τουρισμού και πάλι οι αριθμοί είναι υπερβολικοί, την ώρα μάλιστα που
το υπουργείο Ναυτιλίας παραμένει τομέας του υπουργείου Ανάπτυξης και όχι
ξεχωριστό υπουργείο, όπως θα έπρεπε
Πέρα από τα
ζητήματα εύρυθμης λειτουργίας, που αναμφισβήτητα θα προκύψουν, όπως σε κάθε
πολυμελή κυβέρνηση, τίθεται και το ζήτημα της μισθοδοσίας.
Ο ελληνικός λαός
σε περίοδο κρίσης, θα συνεχίσει να πληρώνει μεγάλα ποσά για υπουργικά γραφεία,
τηλέφωνα και προσωπικό, που δικαιούται κάθε υπουργός, αναπληρωτής υπουργός και
υφυπουργός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου