Κυριακή, 4 Σεπτεμβρίου 2011

Πλαστά πιστοποιητικά σε 16 πλοία


Σε δεκαέξι πλοία είχε εκδώσει πλαστά πιστοποιητικά κλάσης το γραφείο του Ρωσικού Νηογνώμονα στον Πειραιά.  


Όπως ανακοινώθηκε απ' το Λιμενικό Σώμα, με αφορμή ανώνυμες καταγγελίες, οι οποίες περιήλθαν στο Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής το Μάιο του 2011 και αφορούν στην έκδοση πλαστών πιστοποιητικών κλάσης από το γραφείο του Ρωσικού Νηογνώμονα στον Πειραιά, για Επιβατηγά - Οχηματαγωγά και Επιβατηγά - Τουριστικά πλοία, δόθηκε εντολή από τον Αρχηγό Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχο Κωνσταντίνο Σούλη στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά να διερευνήσει άμεσα την εν λόγω υπόθεση.
 Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, το οποίο ανέλαβε την υπόθεση, μετά από δειγματοληπτικό έλεγχο για το Α΄ τρίμηνο 2011, σε συνδυασμό με στοιχεία που απεστάλησαν από το Υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και της απάντησης του Ρωσικού Νηογνώμονα, διαπιστώθηκε η πλαστότητα πιστοποιητικών για 16 πλοία των ανωτέρω κατηγοριών.
Ο Ρωσικός Νηογνώμονας προέβη άμεσα στην άρση της εξουσιοδότησης στο γραφείο του στον Πειραιά. Για τα ανωτέρω στοιχεία σχηματίστηκε φάκελος δικογραφίας από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, ο οποίος διαβιβάστηκε στον αρμόδιο Εισαγγελέα Ποινικής Δίωξης, απ’ όπου αναμένονται οδηγίες- εντολές χειρισμού της υπόθεσης.
Παράλληλα ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Χρήστος Παπουτσής έδωσε την εντολή στο Γραφείο Εσωτερικών Υποθέσεων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., κατά λόγω αρμοδιότητάς του, για άμεση και πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης προς όλες τις κατευθύνσεις.


Σχόλιο ExantasΈχουμε επανειλημμένως διατυπώσει την άποψη ότι κακώς, πολύ κακώς και παρατύπως, οι Νηογνώμονες εκδίδουν πιστοποιητικά για ορισμένες κατηγορίες επιβατηγών πλοίων, αφού άλλα προβλέπει το π.δ 103/99 (Κ.Ο 98/18) & άλλα εφαρμόζουν με Υ.Α. που αφορά στους νηογνώμονες, τροποποιώντας στην ουσία το Π.Δ με Υ.Α !!!!! 
Αλήθεια, πόσοι εκ των νηογνωμόνων πληρώνουν στοιχειώδες έστω ποσόν υπέρ δημοσίου ή και τα προβλεπόμενα τέλη έκδοσης των πιστοποιητικών που εκδίδουν? Παρανόμως δε, δεν καταβάλλουν ούτε τα προβλεπόμενα ένσημα υπέρ Δημοσίου και ΝΑΤ για την εγκυρότητα των πιστοποιητικών. 
Μήπως θα έπρεπε το αρμόδιο Γραφείο να εξετάσει ενδελεχώς και την περίπτωση αυτή παράλληλα με τα πλαστά πιστοποιητικά??
Πολλά εκατομμύρια έχουν μπει σε ιδιωτικές τσέπες και στερήθηκαν από το κράτος
 που τους έδωσε (εκ του πονηρού) το δικαίωμα να κερδίζουν χιλιάδες ευρώ, χωρίς ανταποδοτικά οφέλη, αλλά & το ΝΑΤ που δυστυχώς υποφέρει & φυτοζωεί. 

ΜΘΧ
 

5 σχόλια:

Exantas είπε...

Έχουμε επανειλημμένως διατυπώσει την άποψη ότι κακώς, πολύ κακώς και παρατύπως, οι Νηογνώμονες εκδίδουν πιστοποιητικά για ορισμένες κατηγορίες επιβατηγών πλοίων, αφού άλλα προβλέπει το π.δ 103/99 (Κ.Ο 98/18) & άλλα εφαρμόζουν με Υ.Α. που αφορά στους νηογνώμονες, τροποποιώντας στην ουσία το Π.Δ με Υ.Α !!!!!
Αλήθεια, πόσοι εκ των νηογνωμόνων πληρώνουν στοιχειώδες έστω ποσόν υπέρ δημοσίου ή και τα προβλεπόμενα τέλη έκδοσης των πιστοποιητικών που εκδίδουν? Παρανόμως δε, δεν καταβάλλουν ούτε τα προβλεπόμενα ένσημα υπέρ Δημοσίου και ΝΑΤ για την εγκυρότητα των πιστοποιητικών.
Μήπως θα έπρεπε το αρμόδιο Γραφείο να εξετάσει ενδελεχώς και την περίπτωση αυτή παράλληλα με τα πλαστά πιστοποιητικά??
Πολλά εκατομμύρια έχουν μπει σε ιδιωτικές τσέπες και στερήθηκαν από το κράτος που τους έδωσε (εκ του πονηρού) το δικαίωμα να κερδίζουν χιλιάδες ευρώ, χωρίς ανταποδοτικά οφέλη, αλλά & το ΝΑΤ που δυστυχώς υποφέρει & φυτοζωεί.

ΜΘΧ

Ανώνυμος είπε...

Σε συνέχεια των αφηρημένων και αορίστων "ΑΝΩΝΥΜΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ" και ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΗΚΕ Η ΠΛΑΣΤΟΤΗΤΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΓΙΑ 16 ΠΛΟΙΑ" ας δώσουν στη δημοσιότητα τα ονόματα πλοίων/διαχειριστριών εταιρειών και τις ελλείψεις (deficiencies), ως αποτέλεσμα επιθεωρήσεων, π.χ. Flag State (για τα υπο Ελληνική σημαία) και Port State Control (αν πρόκειται για πλοίο υπο ξένη σημαία).

Exantas είπε...

Αγαπητέ ανώνυμε 5Σεπ2011,
Η πλαστότητα πιστοποιητικών δεν συνεπάγεται απαραίτητα & την ύπαρξη ελλείψεων (deficiencies) των πλοίων.
Θα αναμένουμε φυσικά & την ετυμηγορία των Αρχών, οι οποίες στον τόπο μας όταν λειτουργούν υπό την εποπτεία Εισαγγελικών Αρχών & τον φόβο ρομφαίας αποδίδουν καλύτερα την δικαιοσύνη. Διαφορετικά, ορισμένες φορές το Port State Control document το παίρνεις & με courier!!!!!!!

ΜΘΧ

Ανώνυμος είπε...

......και Document of Compliance χωρίς ISM Audit αγαπητέ ΜΘΧ !!!

Exantas είπε...

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στα "αυτιά" του εγχώριου Γραφείου του Ρώσικου Νηογνώμονα, είχαν φτάσει από καιρό "τα χελιδονίσματα" για πλημμελή εφαρμογή & παράβαση των όρων αναγνώρισης πλοίων, αλλά ο υπεύθυνος του Γραφείου το προσπερνούσε σφυρίζοντας αδιάφορα!Τώρα να δούμε τι θα απαντήσει στις ερωτήσεις των Αρχών. Μόνο τυπικό ήταν το θέμα δηλαδή?
Ακόμη το γεγονός ότι, ελάχιστα πιστοποιητικά έφεραν την απαραίτητη χαρτοσήμανση δεν υπέπεσε ποτέ στην αντίληψη των αρμόδιων Αρχών?!!
Και με τα life rafts, όσο & τον λοιπό εξοπλισμό που δεν ικανοποιούσαν τις απαιτήσεις SOLAS, θα λογοδοτήσουν τόσο οι διαχειρίστριες εταιρίες, ο DPA όσο & οι πλοίαρχοι?

Τέλος, θέλουμε να διευκρινίσουμε ότι το ΜΘΧ δεν είναι αρχικά ονόματος αλλά εκείνα του ......
Με Θαλασσινούς Χαιρετισμούς