Τρίτη, 30 Αυγούστου 2011

22 ΜΗΝΕΣ ΤΡΙΚΥΜΙΑ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ...

Ρεπορτάζ : Χριστίνα Παπασταθοπούλου   (από την Ελευθεροτυπία)


Τρεις παραιτήσεις, δύο αρχηγών του Λιμενικού Σώματος και ενός αναπληρωτή υπουργού, γενικευμένες αντιδράσεις της ναυτιλιακής κοινότητας, από τους εφοπλιστές μέχρι τα ναυτεργατικά σωματεία, αλλά και πολλές σοβαρές εκκρεμότητες σε...
σημαντικά ζητήματα της ναυτιλίας είναι η εικόνα που επικρατεί από τον Οκτώβριο του 2009, που ο Γ. Παπανδρέου σχημάτισε την πρώτη του κυβέρνηση, στο υπουργείο Ναυτιλίας. 


Η εμμονή του πρωθυπουργού να καταργηθεί το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και να διασπαστούν οι υπηρεσίες του σε άλλα υπουργεία προκαλεί ερωτήματα στους ναυτιλιακούς κύκλους της Ακτής Μιαούλη και στους παραγωγικούς φορείς του Πειραιά, καθώς -όπως τονίζουν- τα δύο αυτά χρόνια, από τους «άστοχους χειρισμούς» και τις «παλινωδίες» που σημειώνονται, σημαντικά θέματα «λιμνάζουν» στα συρτάρια των εκάστοτε υπουργών που αναλαμβάνουν να διαχειριστούν το χαρτοφυλάκιο της ναυτιλίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε 22 μήνες είναι η τέταρτη φορά που σημειώνεται αλλαγή στο υπουργείο. Λούκα Κατσέλη, Γιάννης Διαμαντίδης και Χάρης Παμπούκης είναι οι τρεις υπουργοί που ανέλαβαν τους μήνες αυτούς να διαχειριστούν το χαρτοφυλάκιο της ναυτιλίας. Η επόμενη μέρα της παραίτησης του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης Χ. Παμπούκη δημιουργεί και πάλι αμηχανία και δυσαρέσκεια στο ναυτιλιακό κόσμο, καθώς αρκετοί είναι εκείνοι που εκτιμούν ότι η ναυτιλία είναι η μεγάλη χαμένη όλης αυτής της ιστορίας. Τα ανοιχτά θέματα που επιζητούν λύσεις και με τα οποία τους δύο αυτούς μήνες είχε ασχοληθεί ο Χ. Παμπούκης, και μάλιστα ετοίμαζε μια συνολική πρόταση, ένα new deal, όπως το είχε χαρακτηρίσει ο ίδιος, για τη ναυτιλία μέσω νομοσχεδίου, είναι πολλά. Από τα σημαντικότερα είναι η εκκρεμότητα που υπάρχει με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) και τα αιτήματα των συνδικαλιστών για τα ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά ζητήματά τους. 

Την ερχόμενη εβδομάδα επρόκειτο να συναντηθεί η διοίκηση της Ομοσπονδίας με τον Χ. Παμπούκη, όπως είχε συμφωνηθεί στα τέλη Ιουλίου, τότε που η ΠΝΟ αποφάσισε να μην προχωρήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις μέσα στο καλοκαίρι, περιμένοντας όμως τις προτάσεις-λύσεις της κυβέρνησης διά στόματος Χ. Παμπούκη. «Ο υπουργός μπορεί ν' άλλαξε, εμείς όμως δεν αλλάξαμε», δήλωσε στην «Ε» ο γ.γ. της ΠΝΟ Γ. Χαλάς, απαντώντας στην ερώτηση τι προτίθενται να κάνουν μετά την παραίτηση του Χ. Παμπούκη. Την ερχόμενη εβδομάδα θα συνεδριάσει εκτελεστική επιτροπή, στην οποία οι συνδικαλιστές θα συζητήσουν τις εξελίξεις και τη στάση που θα κρατήσουν από δω και στο εξής. Οσο για τις ενέργειες της κυβέρνησης με το υπουργείο, τις χαρακτηρίζει «καταστροφικές», υποστηρίζει ότι η ναυτιλία χρειάζεται ένα αυτόνομο υπουργείο και τονίζει ότι αν ήθελαν, μπορούσαν να κάνουν κάποιες διορθώσεις, αλλά μέχρι εκεί. Η ανεργία των ναυτικών, που βρίσκεται στο κόκκινο, αλλά και τα προβλήματα των συνταξιούχων που βλέπουν σήμερα το κράτος να τους πετσοκόβει τις συντάξεις τους, είναι κατά τον γ.γ. της ΠΝΟ τα δύο «καυτά» ζητήματα που τους απασχολούν αυτή τη στιγμή και τα οποία ζητούν επειγόντως λύσεις. «Φοβούμεθα ότι με όλες αυτές τις κυβερνητικές παλινωδίες και τους άστοχους χειρισμούς στη μεγάλη υπόθεση της ελληνικής και ελληνόκτητης ναυτιλίας οδηγούμεθα στον αφανισμό του θαύματος της ελληνικής θαλάσσιας παντοκρατορίας», δήλωσε ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλης Λάμπρος, και διευκρίνισε πως ο μεγαλύτερος και σπουδαιότερος λόγος που η ελληνική και ελληνόκτητη ναυτιλία έφτασε στην παγκόσμια κορυφή ήταν διότι είχε ένα ανεξάρτητο και πανίσχυρο υπουργείο, όπως επίσης και ένα σταθερό και επιτυχημένο Λιμενικό Σώμα. Ανοικτή επιστολή στον πρωθυπουργό έστειλε χθες και ο επίτιμος αρχηγός του Γενικού Επιτελείου του Ναυτικού, ναύαρχος Ν. Παππάς, στην οποία επισημαίνει την ανάγκη επανασύστασης του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. 
Να σημειωθεί ότι το χαρτοφυλάκιο της ναυτιλίας θα το αναλάβει -προς το παρόν τουλάχιστον- ο υπουργός Ανάπτυξης Μ. Χρυσοχοΐδης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: