Του Γιώργου Γ. Λιάρου
Στην κορυφή της λίστας με τους μεγαλύτερους αγοραστές παλιότερου τονάζ βρίσκονται οι Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι την μεγάλη ρευστότητα που έχουν συγκεντρώσει από τα προηγούμενα χρυσά χρόνια αλλά και τις καλές σχέσεις με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα μεγαλώνουν τους στόλους τους. Η ανάδυση ευκαιριών λόγω της κρίσης στην ναυλαγορά έχει προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον από τους Έλληνες.
Η εικόνα είναι ανάλογη και στις παραγγελίες προς τα ναυπηγεία. Στην δευτερογενή αγορά όμως η επίδειξη ισχύος είναι πρωτοφανής: Στο πρώτο πεντάμηνο του 2011. κατέβαλαν κεφάλαια της τάξης των 2 δισ. δολ. για την αγορά 67 πλοίων, σύμφωνα με την Allied Shipbroking, ενώ σύμφωνα με το Clarkson’s τα πλοία που αγοράστηκαν ήταν 72.
Δεύτεροι, αλλά με διαφορά έρχονται οι Κινέζοι με 53. Στο πρώτο πεντάμηνο πουλήθηκαν 451 πλοία, έναντι 8,4 δισ. δολ., από τα οποία 1,9 δισ. δολ. κατέβαλαν οι Έλληνες εφοπλιστές, ενώ 1,1 δισ. δολ. επένδυσαν οι Δανοί και 793 εκατ. δολ. οι Κινέζοι. Έλληνες απέκτησαν 29 φορτηγά πλοία, 19 δεξαμενόπλοια και 19 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η προτίμηση στα δεξαμενόπλοια κρύβει άτι πολλά από αυτά είναι μεταφοράς υγροποιημένου αερίου, κλάδος στον οποίο έχουν μπει και πολλές παραγγελίες αφού αποτελεί το ταχύτερα ανερχόμενο τμήμα της αγορά λόγω μικρού στόλου. Παράλληλα μεγάλες είναι οι επενδύσεις και στα containerships.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου