Του Γιώργου Γ. Λιάρου
Με καλπάζοντες ρυθμούς οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν μεταχειρισμένα πλοία πρωταγωνιστώντας και στην δευτερογενή αγορά των ποντοπόρων πλοίων.
Έχουν δηλαδή όχι μόνο τα σκήπτρα στις νέες παραγγελίες αλλά και σε αυτή την αγορά. Ενδεικτικά είναι τα τελευταία στοιχεία του βρετανικού ναυλομεσιτικού οίκου Clarkson Research Services που δημοσιεύονται στο Shipping Intelligence Weekly.Με βάση αυτά οι Έλληνες έχουν αγοράσει στο πρώτο πεντάμηνο του 2011, 69 πλοία επί συνόλου 526 αγοραπωλησιών που καταγράφηκαν το ίδιο διάστημα παγκοσμίως. Πήραν έτσι το 13% της αγοράς αυτής και με αυτόν τον τρόπο κατέχουν την πρώτη θέση και ακολουθούν στη 2η οι Κινέζοι με 16. Μόνο το Μάιο οι Έλληνες αγόρασαν 18 μεταχειρισμένα ποντοπόρα πλοία έναντι 12 των Κινέζων. Ακολουθούν στην 3η και 4η θέση φέτος οι Νορβηγοί και οι Γερμανοί αλλά με πολύ λιγότερες συναλλαγές.
Το 2010 οι Έλληνες είχαν και πάλι ηγηθεί στις αγορές με 208 συνολικά το 12μηνο αγορές επί συνόλου 1311 πλοίων που άλλαξαν χέρια. Εκτιμάται ότι οι Έλληνες φέτος στο 5μηνο έχουν καταβάλει άνω του 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων με δεδομένο ότι συνολικά έχουν πωληθεί όπως προαναφέρθηκε 526 μεγάλα ποντοπόρα έναντι συνολικά 10,088 δισ. δολ.
Σχόλιο Exantas: Ευτυχώς που η ελληνικές κυβερνήσεις μέχρι σήμερα αδυνατούν, εκ των πραγμάτων, να "ασχοληθούν" με την ναυτιλία (& εννοούμε πάντοτε την ποντοπόρο) & ασχολούνται μόνον με την παράκτια, (εξ ου και Υπουργείο Εσωτερικής Ναυτιλίας), όπου τα αποτελέσματα είναι προδήλως ορατά. Ακόμη δε μεγαλύτερη επιτυχία αποτελεί το γεγονός ότι το Λ.Σ, μετά από προσπάθειες της πολιτικής ηγεσίας & στελεχών του, απομακρύνεται σταδιακά από την "κακή συναναστροφή του" με τον πλέον προσοδοφόρο κλάδο της ελληνικής βιομηχανίας.
Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι....
Με θαλασσινούς χαιρετισμούς
1 σχόλιο:
Ευτυχώς που η ελληνικές κυβερνήσεις μέχρι σήμερα αδυνατούν, εκ των πραγμάτων, να "ασχοληθούν" με την ναυτιλία (& εννοούμε πάντοτε την ποντοπόρο) & ασχολούνται μόνον με την παράκτια, (εξ ου και Υπουργείο Εσωτερικής Ναυτιλίας), όπου τα αποτελέσματα είναι προδήλως ορατά. Ακόμη δε μεγαλύτερη επιτυχία αποτελεί το γεγονός ότι το Λ.Σ, μετά από προσπάθειες της πολιτικής ηγεσίας & στελεχών του, απομακρύνεται σταδιακά από την "κακή συναναστροφή του" με τον πλέον προσοδοφόρο κλάδο της ελληνικής βιομηχανίας.
Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι....
ΜΘΧ
Δημοσίευση σχολίου