Πρόβλημα και με τη συντήρηση των σκαφών εξαιτίας ελλιπούς συντήρησης και αδυναμίας αγοράς ανταλλακτικών
_________________________________________
_________________________________________
Του Γιώργου Ανδρή
Ακινητοποιημένα παραμένουν εδώ και 20 ημέρες τα περισσότερα πλωτά σκάφη του Λιμενικού Σώματος εξαιτίας της επικείμενης ρύθμισης που αναμένεται να αποστείλει εντός των επόμενων ημερών
στα κατά τόπους Λιμεναρχεία το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη η οποία αφορά στην προμήθεια των καυσίμων. Οπως αναφέρουν στελέχη του Λιμενικού στην «Η» υπάρχει διαταγή για περιορισμό των κινήσεων όλων των περιπολικών καταδιωκτικών σκαφών στην Επικράτεια οι οποίες περιορίζονται σε μόλις 7 ώρες κάθε εβδομάδα και οι επιπλέον ώρες (εκτάκτων και μη) θα πραγματοποιούνται μόνο ύστερα από έγκριση του υπουργείου.
στα κατά τόπους Λιμεναρχεία το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη η οποία αφορά στην προμήθεια των καυσίμων. Οπως αναφέρουν στελέχη του Λιμενικού στην «Η» υπάρχει διαταγή για περιορισμό των κινήσεων όλων των περιπολικών καταδιωκτικών σκαφών στην Επικράτεια οι οποίες περιορίζονται σε μόλις 7 ώρες κάθε εβδομάδα και οι επιπλέον ώρες (εκτάκτων και μη) θα πραγματοποιούνται μόνο ύστερα από έγκριση του υπουργείου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αιτία είναι το γεγονός ότι οι κατά τόπους λιμενικές αρχές χρωστούν στους πρατηριούχους καυσίμων τους δεκάδες χιλιάδες ευρώ, τα οποία αποπληρώνονται με πολύ μεγάλες καθυστερήσεις, τουλάχιστον 4 μήνες, στους προμηθευτές με τους οποίους έχουν σύμβαση, ενώ υπάρχουν ανεξόφλητες οφειλές σε προηγούμενους πρατηριούχους προμηθευτές ακόμη και από το 2008.
Δεν πουλάνε...
Αποτέλεσμα των καθυστερήσεων είναι να μη δέχεται κανένας πρατηριούχος καυσίμων να συμπράξει με το λιμενικό σώμα καθώς καταβάλλουν τον ΦΠΑ πριν ακόμη εισπράξουν τα χρήματα για τα καύσιμα και κάποιες αρχές χρειάζεται να στέλνουν τα σκάφη τους ακόμη και 25 μίλια μακριά από τη βάση τους για να προμηθεύονται με καύσιμα.
Αποτέλεσμα των καθυστερήσεων είναι να μη δέχεται κανένας πρατηριούχος καυσίμων να συμπράξει με το λιμενικό σώμα καθώς καταβάλλουν τον ΦΠΑ πριν ακόμη εισπράξουν τα χρήματα για τα καύσιμα και κάποιες αρχές χρειάζεται να στέλνουν τα σκάφη τους ακόμη και 25 μίλια μακριά από τη βάση τους για να προμηθεύονται με καύσιμα.
Το ίδιο ισχύει και για τα οχήματα ξηράς του λιμενικού σώματος τα οποία έχουν ξεμείνει και αυτά από καύσιμα καθώς οι συμβάσεις που υπογράφουν οι κατά τόπους λιμενικές αρχές με τα πρατήρια καυσίμων αφορούν και στην προμήθεια των χερσαίων μέσων.
Συντήρηση
Ενα ακόμη μεγάλο θέμα που έχει προκύψει στα πλωτά-περιπολικά αλλά και στα χερσαία μέσα του Λιμενικού αφορά στην ελλιπή συντήρησή τους εξαιτίας της έλλειψης ανταλλακτικών και χρηματικών κονδυλίων για τη σωστή λειτουργία τους. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες δεκάδες σκάφη του Λιμενικού Σώματος βρίσκονται ακινητοποιημένα στην επισκευαστική βάση της Ελευσίνας και άλλα τόσα βρίσκονται στους χώρους στάθμευσης έξω από τις κατά τόπους λιμενικές αρχές, αν δεν βρίσκονται μέσα στη θάλασσα να σαπίζουν, καθώς δεν διατίθενται τα κονδύλια που επιβάλλονται για την επισκευή και συντήρησή τους.
Ενα ακόμη μεγάλο θέμα που έχει προκύψει στα πλωτά-περιπολικά αλλά και στα χερσαία μέσα του Λιμενικού αφορά στην ελλιπή συντήρησή τους εξαιτίας της έλλειψης ανταλλακτικών και χρηματικών κονδυλίων για τη σωστή λειτουργία τους. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες δεκάδες σκάφη του Λιμενικού Σώματος βρίσκονται ακινητοποιημένα στην επισκευαστική βάση της Ελευσίνας και άλλα τόσα βρίσκονται στους χώρους στάθμευσης έξω από τις κατά τόπους λιμενικές αρχές, αν δεν βρίσκονται μέσα στη θάλασσα να σαπίζουν, καθώς δεν διατίθενται τα κονδύλια που επιβάλλονται για την επισκευή και συντήρησή τους.
Πάντως, στις περισσότερες λιμενικές αρχές τα σκάφη μέχρι πρότινος συντηρούνταν από ευγενικές χορηγίες τοπικών επιχειρηματιών, οι οποίες ωστόσο εξαιτίας της οικονομικής κρίσης έχουν και αυτές «παγώσει»...
Πηγή
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου